Bakalářské a diplomové práce
Výběr témat
Témata diplomových a bakalářských prací jsou uveřejněna v IS/STAG v termínu stanoveném dle aktuálního harmonogramu pro daný akademický rok, nejpozději do 15. dubna. V IS/STAG se zobrazují volná témata práce a jméno vedoucího.
Téma si můžete zvolit i vlastní, musíte je však zkonzultovat s vybraným vedoucím práce. V případě, že máte téma a nemáte vedoucího, kontaktujte sekretariát daného ústavu. Do 30. března je potřeba odevzdat vyplněnou žádost – zde. Žádost musí obsahovat:
- Název tématu
- Anotaci
- Jméno vedoucího + jeho podpis
- Podpis studenta
Téma diplomové a bakalářské práce musí mít student v IS/STAG zaregistrováno nejpozději do 15. května.
Zpracování práce
Práci musíte odevzdat v jednotné úpravě, která vychází z oficiálních šablon a je dána ve Směrnici rektora SR/23/2024 Pravidla pro zadávání a zpracování bakalářských, diplomových a rigorózních prací, jejich uložení, zpřístupnění a kontrola původnosti“ a vnitřní normě doplňující tuto směrnici SD/3/2024.
Formality, které nesmíte vynechat
- V první řadě je nutné odevzdat podklad pro zadání BP/DP.
- Podklad pro oficiální zadání BP/DP získáte tak, že nejprve vyplníte formulář v Portálu IS/STAG. Metodický pokyn je uveden v SD/3/2024. Vyplněný formulář v IS/STAG vytisknete a necháte podepsat vedoucím vaší práce. Originál odevzdáte asistentkám ředitelů ústavů. Manuál pro vytvoření podkladu naleznete zde.
Jak odevzdat bakalářskou/diplomovou práci?
Formální úprava práce je jasná a řídí se Směrnicí rektora SR/23/2024 „Pravidla pro zadávání a zpracování bakalářských, diplomových a rigorózních prací, jejich uložení, zpřístupnění a kontrola původnosti“ a vnitřní normě doplňující tuto směrnici SD/3/2024. Práci odevzdáváte v elektronické i tištěné verzi.
Student nahraje DP/BP v archivačním formátu PDF/A do IS/STAG nejpozději do 25. 4. 2025 do 12:00 hodin (DP), do 2. 5. 2025 do 12:00 hodin (BP). Bezprostředně po nahrání práce do IS/STAG informuje student o této skutečnosti e-mailem příslušnou asistentku ústavu – Ing. Tůmová (LUOO), Ing. Hosáková (LUKR, LULO, LUEB). Do předmětu e-mailu uvede „Odevzdání BP/DP“ a tento e-mail bude odeslán z univerzitního e-mailu studenta.
V případě opravného termínu SZZ (pokud komise doporučí přepracování nebo dopracování závěrečné práce) je třeba odevzdat DP/BP do 4. 8. 2025 do 12.00 hod.
Tištěná verze – stručné shrnutí
Pokud se student rozhodne pro tisk práce prostřednictvím Nakladatelství UTB (doporučeno), pak:
- Originál oficiálního zadání DP/BP bude Nakladatelství UTB předán přímo pověřenou osobou ústavu (není potřeba osobní vyzvednutí).
- Do Prohlášení autora uvede student datum posledního termínu odevzdání závěrečné práce, tj. u DP 25. 4. 2025 a u BP 2. 5. 2025.
- Student prostřednictvím on-line formuláře na webu Nakladatelství UTB provede objednávku tisku, a to co nejdříve po nahrání finální verze DP/BP do IS/STAG a kontrole asistentkou příslušného ústavu.
- Pokyny pro platbu obdrží student do svého univerzitního e-mailu. Ihned po obdržení pokynů provede platbu prostřednictvím QR kódu nebo zasláním příslušné částky na uvedený účet. Bez realizace platby není tisk práce možný a objednávka nebude realizována.
- Nakladatelství UTB si práci stáhne v elektronické podobě z IS/STAG (teprve je-li u práce žlutý praporek) a postará se také o dodání vytištěných prací zpět na příslušný ústav.
Pokud se student rozhodne pro tisk práce mimo Nakladatelství UTB, pak:
- Originál oficiálního zadání práce si na ústavu vyzvedne osobně u asistentky příslušného ústavu do 31.3. 2025.
- Vybranému nakladatelství předáte verzi DP/BP pro tisk (práce musí odpovídat požadavkům čl. 2 odst. 4 Směrnice rektora SR/23/2024. Přesná specifikace vzhledu obálky, vazby práce a rozměrů je dostupná na webových stránkách Nakladatelství UTB zde
- O dodání vytištěných prací na příslušný realizující ústav se postará student osobně, a to nejpozději do 25. 4. 2025 do 12:00 hodin (DP), do 2. 5. 2025 do 12:00 hodin (BP).
Studentovi je po obhajobě DP/BP vrácen jeden výtisk, druhý výtisk bude archivován.
Elektronická verze – stručné shrnutí:
- Plný text práce, který student odevzdává v elektronické podobě, musí být ve formátu PDF/A (archivní PDF soubor).
- Student odevzdá práci nahráním souboru s plným textem ve formátu PDF/A do IS/STAG, kde je automaticky kontrolován správný formát souboru. Přílohy práce jsou odevzdány nahráním druhého souboru ve formátu zip do IS/STAG.
- Jsou-li součástí práce umělecká díla nebo projekty, odevzdává student pouze text práce. Z práce a jejích příloh by však mělo být patrné, o jaké umělecké dílo či projekt se jedná.
- Elektronická verze odevzdaná v Portálu IS/STAG musí být totožná s tištěnou verzí.
- Další informace k práci poskytne student při odevzdání práce vyplněním formuláře v IS/STAG v části „Kvalifikační práce“.
Více informací, týkající se jednotné formální úpravy, naleznete ve Směrnicí rektora SR/23/2024 „Pravidla pro zadávání a zpracování bakalářských, diplomových a rigorózních prací, jejich uložení, zpřístupnění a kontrola původnosti“ a vnitřní normě doplňující tuto směrnici SD/3/2024.