Navazující magisterské studium | prezenční
Na koho se obrátit se studijními záležitostmi?
Ing. Věra Šimková, Ph.D.
vedoucí Studijního oddělení pro navazující magisterské studium – kombinovaná forma studia
576 032 087 | simkova@utb.cz, studium-vedouci@flkr.utb.cz | kancelář UH1/181.19a
Úřední hodiny:
pondělí | 8:00 – 11:00, 12:30 – 15:00 |
úterý | nejsou úřední hodiny |
středa | 8:00 – 11:00, 12:30 – 15:00 |
čtvrtek | nejsou úřední hodiny |
pátek | 11:30 – 15:00 – pouze pro studenty kombinované formy studia ve dnech řádných konzultací |
Tyto časy, prosím, dodržujte. Mimo úřední hodiny využijte, prosím, telefonický kontakt či e-mail.
Zázemí fakulty?
Fakulta logistiky a krizového řízení
Studentské náměstí 1532
686 01
Uherské Hradiště
Kampus fakulty tvoří budovy, UH1 a UH2. Mimo tyto budovy se zde nachází univerzitní koleje, UH4 a UH5.
- UH1 – zelená budova, v níž probíhá téměř všechna výuka. Nachází se zde děkanát a laboratoře, které jsou využívány i ve výuce.
- UH2 – takzvaná “Modrá budova”. Jedná se o přednáškovou budovu. Mimo přednášky se zde konají také konference a workshopy.
- UH4 – univerzitní koleje UTB. Budova je žlutě zbarvena a nachází se v těsné blízkosti hlavní fakultní budovy.
- UH5 – univerzitní koleje UTB. Budova je červeně zbarvena a mimo ubytování pro studenty se zde nachází také univerzitní menza.
Mapu fakult ve Zlíně naleznete zde: orientační mapa objektů UTB ve Zlíně
STAG | www.stag.utb.cz
STAG, celým názvem Informační Systém a Studijní Agenda, je online prostředí, ve kterém po přihlášení lze spravovat a sledovat studium. Nachází se zde rozvrh, náplně předmětů a zápis na zkoušky i předměty.
Jak se přihlásit?
Přihlašovací jméno je vytvořeno z vašeho jména a příjmení, ve tvaru první písmenko jména_přijmení, (tj. ve tvaru: a_novak, a1_novak apod.) a heslo je nastaveno na vaše rodné číslo bez lomítka, popř. rodný kód (u zahraničních studentů).
Pokud neznáte své uživatelské jméno, neznáte heslo, popř. se vám nedaří přihlásit pod stávajícími údaji, použijte aplikaci pro vygenerování nového hesla pomocí formuláře na adrese user.utb.cz
Způsob přihlašování je popsán na úvodní stránce www.stag.utb.cz (vpravo pod odkazem („Přihlašovací údaje a zjištění hesla“).
Připomínáme, že tentýž login pak funguje i pro přihlášení do sekce Student FLKŘ na webu flkr.utb.cz.
Podrobný manuál pro orientaci ve studijní agendě IS/STAG naleznete na univerzitním webu IS/STAG příručky.
Studentská identita
Zápisem ke studiu se každému studentovi vygeneruje:
- Osobní číslo (šestimístný kód začínající písmenem L), které musí student používat při kontaktu se studijním oddělením i učiteli – toto číslo najdete po přihlášení do portálu STAG u svého jména.
- E-mailová adresa s doménou „@utb.cz“, kterou musíte používat po celou dobu studia pro elektronickou komunikaci se všemi zaměstnanci univerzity; přihlásit se lze přes webové rozhraní: https://outlook.utb.cz/ (popř. https://flkr.utb.cz/ – záložka „Office 365“). Přihlašovací jméno a heslo je opět stejné, jako do portálu a na webové stránky.
- Studentská kartička.
Všichni studenti jsou povinni mít svůj průkaz studenta (čipovou kartu). Průkaz si vyzvednete na studijním oddělení od prvního dne zahájení semestru. Tato kartička vám otevře brány univerzitních budov, učeben a knihovny. Umožní vám mimo jiné také platbu v menze a tisk v knihovně.
V případě ukončení studia je student povinen průkaz studenta neprodleně odevzdat na Studijním oddělení.
Web | www.flkr.utb.cz
Základní informace pro studenty naleznete pod nabídkou: Studium > Studijní oddělení
Nejnavštěvovanější stránky:
- Aktuality pro studenty – nutno sledovat pravidelně, zde se objevují různá důležitá studijní sdělení, pokyny a rozhodnutí děkana apod.
- Harmonogram akademického roku > Rozvrhy
- Formuláře studijního oddělení
- FAQ – často kladené dotazy
Přehledné praktické informace pro studenty pak skýtá i záložka Student FLKŘ (v horní černé liště), ta je dostupná po přihlášení na stránky (přihlašovací údaje shodné jako do STAG (viz níže).
Důležité změny, dokumenty a pokyny od vedení fakulty (nejen pro studenty) najdete v sekci O fakultě > Úřední deska > Vnitřní předpisy.
Předzápis je online aktivita, při níž si studenti v určitém časovém předstihu zapisují předměty budoucího semestru daného akademického roku. Tento zápis je realizován přes STAG.
Za to, že si vyberete správné předměty pro daný studijní plán, jste zodpovědní vy. Studijní oddělení to za vás nekontroluje. Studijní plány jsou zveřejněny na webu pod nabídkou Studium > Studijní oddělení > Studijní plány, takže si správnost zapsaných předmětů v daném semestru můžete lehce zkontrolovat.
Jak provést předzápis?
Detailně je postup popsán na webu v záložce Studium > Studijní oddělení > IS/STAG příručky. Ve stručnosti je to asi takto:
Přihlásíte se na https://stag.utb.cz/ > Studium > Předzápis > Povinné předměty > kliknout na kód předmětu a po otevření okna předmět zapsat zaškrtnutím čtverečku vpravo a potvrdit tlačítkem „Uložit změny“.
Kdy provést předzápis?
Přesný termín předzápisu se vždy dozvíte z pokynu děkana a zavčasu o něm budete informováni také e-mailem.
Pokud budete požadovat dodatečný předzápis nezapsaných předmětů nebo budete chtít zrušit špatně zapsané předměty, musíte zaplatit poplatek vycházející ze směrnic, který je 100,- Kč za 1 předmět nebo 500,- Kč za předměty celého semestru.
Kdybyste předzápis neprovedli, může to, v souladu se Studijním a zkušebním řádem UTB ve Zlíně, být důvodem k vyloučení ze studia.
Důležité termíny?
Všechny důležité termíny naleznete v zde.
Rozvrh & kroužky
Rozvrh si netvoříte sami, je vám přidělen podle toho, do jakého předzápisového kroužku spadáte.
Rozdělení do těchto kroužků má na starosti studijní referentka, ve spolupráci s rozvrhářem, a to vše probíhá až potom, co se zapíšete ke studiu.
Do kterého kroužku jste byli zařazeni, zjistíte po přihlášení do STAGu v záložce Moje studium ve formuláři Výsledky studia pod názvem Studijní kroužek.
Jakmile zjistíte, v jakém jste kroužku, můžete zjistit i svůj rozvrh a to následovně:
Prohlížení > Předzápisové kroužky > zadejte označení svého kroužku a „Hledat“ > Rozvrh kroužku.
V rozvrhu je uveden předmět (označen zkratkou), jméno vyučujícího, čas výuky a místo, kde výuka předmětu probíhá (číslo budovy/číslo místnosti). Barevné rozlišení se vztahuje k tomu, zda se jedná o seminář, přednášku, či laboratoře.
Pozornost věnujte i tomu, jestli je výuka každý týden, nebo pouze v liché, či sudé týdny (i to bývá u předmětu v rozvrhu napsáno). To, jaký je zrovna týden, lze najít na webu UTB www.jakyjetyden.cz
Studijní kroužky a rozvrh bude zveřejněn nejdříve týden před zahájením výuky.
Kreditní systém
Pro hodnocení studia se používá kreditní systém s hodnocením dle evropské klasifikační stupnice ECTS (zkratka pro European Credit Transfer and Accumulation System). Jak to funguje?
- každému předmětu je přiřazen počet kreditů; tyto slouží ke kontrole studia,
- student získá tento počet kreditů předepsaným zakončením předmětu (z – zápočet, zk – zkouška nebo kl – klasifikovaný zápočet),
- počet kreditů za každý ročník je 60,
- podmínkou zápisu do dalšího roku studia je získání alespoň 30 kreditů
Pokud se stane, že neukončíte některý z předmětů, který je součástí vašeho studijního plánu, musíte si ho zapsat znovu. Předmět lze zapsat nejvýše dvakrát – tj. jednou v příslušném roce studia dle studijního plánu a poté už jen jednou v dalším roce studia.
K vykonání zápočtu, klasifikovaného zápočtu, nebo zkoušky máte 3 pokusy:1 řádný termín a 2 opravné termíny.
Podrobně se o všech těchto záležitostech dozvíte ze Studijního a zkušebního řádu UTB ve Zlíně a z dokumentu Pravidla průběhu studia ve studijních programech uskutečňovaných na Fakultě logistiky a krizového řízení, které řád doplňují o specifika naší fakulty.
Poplatky za delší studium
Poplatek za delší dobu studia je povinen hradit student, který studuje v bakalářském nebo v magisterském studijním programu déle, než je standardní doba studia zvětšená o jeden rok. Do této doby se počítají i všechna předchozí neúspěšná studia. Takže u bakalářského studia to nastane, pokud studujete déle než 3 + 1 rok a u navazujícího magisterského studia je to 2 + 1 rok. Poplatek za překročení standardní délky studia tak nesouvisí s dosažením věku 26-ti let.
Informace o poplatku za delší studium vycházejí ze Zákona o vysokých školách. Výše poplatku se mění, proto pro nejaktuálnější info v případě potřeby koukněte po přihlášení na www.utb.cz > Univerzita > Úřední deska > Vnitřní předpisy a normy > Směrnice rektora (č. 5/2024).
Stipendia
Informace o stipendiích naleznete v sekci Studium > Praktické informace> Stipendia.
Eventuálně také: O fakultě > Úřední deska > Vnitřní normy a předpisy.
Zde objevíte veškeré směrnice, pokyny děkanky i dokumenty, které budete potřebovat, jakmile budou vydány.
Ubytovací stipendium
Může být přiznáno studentovi v prezenční formě studia, který studuje první navazující magisterský studijní program, nepřekročil standardní dobu studia a nemá místo trvalého bydliště v okrese Uherské Hradiště.
Pro přiznání stipendia je podmínkou podat si elektronicky žádost přímo ve STAGu (po přihlášení Moje studium > Moje údaje > Ubytovací stipendium > Podání žádosti), současně je třeba vyplnit číslo účtu (Moje údaje > Bankovní spojení). Žádost je možné podávat od 1. 9. 2024 do termínu stanoveného Směrnicí rektora pro daný akademický rok.
Sociální stipendium
Toto stipendium lze přiznat studentovi, který má nárok na přídavek na dítě. Nárok na něj máte, pokud rozhodný příjem v rodině (zjišťovaný pro účely přídavku na dítě) nepřevyšuje součin částky životního minima rodiny a koeficientu 1,5. Nutnou podmínkou pro přiznání tohoto stipendia je podaná písemná žádost na Studijní oddělení spolu s originálem potvrzení orgánu státní sociální podpory nejpozději do 31. 10. příslušného roku. Formulář žádosti o stipendium bývá přílohou Směrnice rektora k sociálnímu stipendiu, která zatím nebyla vydána (sledujte aktuality, viz doporučení výše).
Mimořádné stipendium jako příspěvek na náklady na ubytování
Nárok na přiznání tohoto stipendia má student prezenční formy studia (musí se jednat o první studium v daném stupni studia na FLKŘ) v případě, jestliže má místo trvalého pobytu v okrese Uherské Hradiště, ale i přesto je dojezdová doba z tohoto místa na fakultu delší než 50 minut. Žádost se podává na každý semestr jednotlivě v termínech: do 31. 10. pro zimní semestr a do 31. 3. pro letní semestr. Žádost se podává tištěným formulářem s názvem Žádost o přiznání stipendia (najdete na webu Studium > Studijní oddělení > Formuláře a dokumenty) spolu s dokladem o době dojezdové vzdálenosti (např. vytištěný přehled spojů z IDOS). O výši stipendia rozhoduje stipendijní komise.
Prospěchové stipendium
Může být přiznáno studentovi prezenční formy studia, který v předchozím akademickém roce dosáhl vynikajících studijních výsledků. Podmínkou pro přiznání stipendia je podání tištěného dokumentu Žádost o přiznání stipendia (najdete na webu Studium > Studijní oddělení > Formuláře a dokumenty). Ten odevzdáte po zápisu do dalšího ročníku studia. Podrobnosti jsou uvedeny v aktuálním Pokynu děkanky k prospěchovému stipendiu pro příslušný akademický rok.
Uznávání předmětů
Pro uznávání jednotlivých předmětů absolvovaných v rámci předchozího studia na vysoké škole platí obecně, že se neuznává zápočet a zkouška, pokud je starší 5 let a uznávají se všechna hodnocení (tedy i za “E”).
Pokud chcete uznat zápočty a zkoušky získané předchozím studiem na Fakultě logistiky a krizového řízení UTB, je třeba podat žádost o uznání zkoušek a zápočtů o uznání absolvovaných zápočtů a zkoušek a odevzdat ji na Studijní oddělení nejpozději do konce října pro zimní semestr a nejpozději do konce února pro letní semestr.
Pokud chcete uznat zápočty a zkoušky získané na jiné vysoké škole, vyplníte speciální formulář žádost o uznání zkoušek a zápočtů, ten doplníte výpisem o absolvovaných předmětech v českém i anglickém jazyce potvrzeným příslušným studijním oddělením a anotacemi předmětů v českém jazyce. To vše odevzdáte na Studijní oddělení nejpozději do konce října pro zimní semestr a nejpozději do konce února pro letní semestr.
Uznávání části studia
Chcete-li nechat uznat část studia absolvovaného v rámci předchozího studia na vysoké škole (jako například celý ročník), je potřeba vědět že, se neuznává zápočet a zkouška, pokud je starší 5 let, a stejně jako u předmětů se uznávají všechna hodnocení.
Za předpokladu, že byla zmíněná část studia absolvována na Fakultě logistiky a krizového řízení UTB, podáváte žádost o uznání zkoušek a zápočtů o uznání části studia absolvovaného na FLKŘ a odevzdáváte ji nejpozději v den zápisu na Studijní oddělení.
Pokud chcete uznat část studia absolvovaného na jiné vysoké škole, podáváte žádost o uznání zkoušek a zápočtů o uznání části studia absolvovaného na cizí VŠ a společně s výpisem absolvovaných předmětů v českém i anglickém jazyce potvrzeným příslušným studijním oddělením a anotacemi předmětů v českém jazyce odevzdáváte nejpozději do 14 dnů od zápisu na Studijní oddělení FLKŘ UTB.
Všechny formuláře jsou umístěny na fakultním webu v sekci Studium > Studijní oddělení >Formuláře a dokumenty.
Menza
Menza se nachází v budově UH4 (tzv. červená budova).
Jídlo můžete platit čipovou kartou průkazem studenta, který dostanete na začátku akademického roku. Jídelník lístek aktuálního dne naleznete na online jídelníčku.
Knihovna UTB | knihovna.utb.cz
V prostorách budovy UH1 (tzv. zelená budova) naleznete ve třetím patře pobočku univerzitní knihovny. Naleznete zde všechny potřebné knihy pro všechny vyučované studijní programy. Pokud byste potřebovali však více zdrojů, je tu možnost si knihy nechat zaslat ze Zlína do Uherského Hradiště anebo přímo navštívit univerzitní knihovnu ve Zlíně. Knihovna se nachází v budově U13. Dovnitř se dostanete pomocí čipu ve své studentské kartičce, která vám umožní i půjčování knih. Kromě výpůjček si tu můžete i tisknout a kopírovat jak je libo. Studenti posledních ročníků zde navíc mohou nechat vytisknou a svázat své bakalářské/diplomové práce.
Koleje
Univerzitní koleje FLKŘ se nachází v kampusu fakulty. Na výběr je ze dvou budov UH4 (tzv. žlutá budova) a UH5 (tzv. červená budova). Pro více informací navštivte stránky kolejí – studentská kolej.
Komunikace
Výše byl zmíněn univerzitní e-mail, tam kromě komunikace s učiteli a Studijním oddělením směřují i pravidelné fakultní newslettery.
Pro přehled o dění na fakultě ale také mimo ni sledujte naše sociální sítě Facebooku a Instagram.
Co to jsou ústavy fakulty?
Ústavy má každá fakulta, někde se jim říká katedry, v uměleckých oborech zase ateliéry. Reprezentují všechny odborné větve, kterým se fakulta věnuje. Vznikají (a zanikají) historicky vlivem vývoje odvětví, průmyslu, poptávky, specializace a tak.
Ústavy mají na starosti výuku různých předmětů a mají na starost své obory. Akademici, laboranti a dokonce i děkan a proděkani vždy patří pod některý z ústavů.
FLKŘ má 4 ústavy. Často se o nich hovoří jen ve formě zkratek:
- Ústav ochrany obyvatelstva | LUOO
- Ústav environmentální bezpečnosti | LUEB
- Ústav logistiky | LULO
- Ústav krizového řízení | LUKR